Opinie o diecie oxy. Na czym polega i czy działa?

Walka ze zbędnymi kilogramami przyjmuje różne postaci i śmiało można powiedzieć, że niemal wszystkie chwyty są w niej dozwolone. Niektórzy walczą za pomocą ćwiczeń fizycznych. Niektórzy sięgają po suplementy diety. Jeżeli czytasz regularnie artykuły zamieszczane na naszej stronie, to na pewno miałeś lub miałaś z nimi styczność lub też uważasz je, za odpowiedni dla siebie środek redukcji tkanki tłuszczowej. Jest jeszcze trzecia droga i dzisiaj, wyjątkowo, skupimy się właśnie na niej, czyli na dietach.

Internet roi się od diet odchudzających i, podobnie jak w przypadku suplementów, nie jest łatwo wybrać dobrą dietę, czyli taką, która pozwoli osiągnąć upragniony cel - czyli schudnięcie- a przy tym nie będzie niezdrowa i nazbyt restrykcyjna. Wiele diet, jak i wiele suplementów, jest reklamowanych jako skuteczne i cudowne, jednak w sporej ilości przypadków są one, w najlepszym wypadku, nieefektywne. W najgorszym zaś są niezdrowe.

Dzisiaj zapoznamy się z tak zwaną dietą oxy. Co to jest dieta oxy? Zasady tej diety przybliżymy ci w szczegółach już za moment! Na początek podkreślmy, że nie jest to, jak można by się spodziewać, dieta bazująca na warzywach albo mało apetycznych koktajlach. W diecie oxy nie kładzie się nacisku na konkretne produkty i można jeść naprawdę różne rzeczy. Akcent położono na zmianę proporcji składników w diecie. W dużym uproszczeniu można powiedzieć że dieta oxy przypomina białkową dietę Dukana, z tym, że zmodyfikowano ją w taki sposób, aby poza odchudzaniem także oczyszczała organizm.

Opinie o diecie oxy. Na czym polega i czy działa? 5

Dieta oxy. Zasady

Dieta oxy zdecydowanie wyróżnia się na tle innych diet odchudzających tym, że skupia się na mięsie. Nie warzywa,  nie wegańskie pasztety, lecz mięso - prawdziwe, tłuste mięso, pełne białka i kalorii. Dieta wykorzystuje fakt, że białko trawi się bardzo wolno i na długo zaspokaja apetyt, co bardzo pomaga w walce z podjadaniem. Dieta oxy ma ponadto charakter progresywny: to, co jemy, zmienia się w czasie, zależnie od tego, w której fazie diety się znajdziemy...
Poniżej przedstawiamy ogólne charakterystyki wszystkich faz diety oxy. Fazy są trzy i należy przechodzić przez nie po kolei, dokładnie w takim porządku, jaki podano.

  • Faza pierwsza. Dieta białkowa. W fazie pierwszej cała dieta bazuje na białku zwierzęcym. Spożywa się tu wyłącznie mięso i nie przyjmuje się żadnego białka roślinnego. Jest ono całkowicie, bezwzględnie wykluczone z diety!
  • Faza druga. Utrwalenie efektów. Efekty diety oxy przychodzą wraz z zakończeniem pierwszej fazy, a w drugiej trzeba je utrwalić. W tej fazie wprowadza się do diety białko roślinne, jednak wciąż przyswaja się także białko zwierzęce. Proporcja białka roślinnego do zwierzęcego w diecie powinna wynosić 1:1.
  • Faza trzecia. Stabilizacja. Ostatnia faza ma za zadanie wprowadzić nas stopniowo z powrotem do normalnego trybu żywienia i zapobiec efektowi jojo, który jest zmorą wielu odchudzających się osób. Do diety wprowadza się powoli węglowodany i tłuszcze.

Opinie o diecie oxy. Na czym polega i czy działa? 6

Tak prezentuje się ogólny schemat, na którym opiera się dieta oxy. Efekty pojawiają się stosunkowo szybko i najbardziej widoczne są w pierwszej fazie. To nie tylko motywuje, ale też pozwala na efektywne pozbycie się zbędnego balastu, a następnie na spokojny powrót do prawidłowych nawyków żywieniowych.

Teraz nadszedł czas, by przybliżyć dokładniej mechanizmy odpowiadające za działanie każdej fazy.

W fazie pierwszej koncentrujemy się na szybkim spaleniu tkanki tłuszczowej. Konsumpcja znacznych ilości białka radykalnie przyspiesza metabolizm, co oznacza, że procesy przemiany materii podlegają znaczącej intensyfikacji. Ludzki organizm potrzebuje o wiele więcej energii, by strawić białko zwierzęce niż jakikolwiek inny spośród głównych składników odżywczych. Ponieważ wydatek energetyczny przeznaczony na trawienie jest znaczny, to dieta bazująca na białku powoduje mocne "podkręcenie" organizmu. Organizm przestraja się na pozyskiwanie energii z protein i z tłuszczu, a nie z węglowodanów, dzięki czemu wykorzystuje naturalne rezerwy energetyczne, czyli tkankę tłuszczową. A to właśnie jej chcemy się pozbyć!

Druga faza jest związana z podtrzymaniem efektów. Żywienie się wyłącznie mięsem w stosunkowo krótkim czasie doprowadzi do strajku jelit. Nie chcemy tego! Monodieta, związana z jedzeniem mięsa, może też szybko doprowadzić do niedoborów witamin i różnych ważnych składników, dlatego po ostrym schudnięciu musimy wyhamować i podtrzymać uzyskane efekty. Z tego powodu do diety wprowadza się białko roślinne.

Faza trzecia to faza stabilizacji, która ma za zadanie przywrócenie równowagi organizmu i uniknięcie efektu jojo. Wprowadzanie węglowodanów i tłuszczu odbywa się oczywiście stopniowo, aby uniknąć szoku. Dieta oxy ma, do pewnego stopnia, charakter szokowy, ale tylko na początku. Po silnym wstrząsie, jakim jest zmuszenie organizmu do zużycia rezerw energetycznych, łagodnie powracamy do stanu równowagi.

Istotnym elementem diety oxy jest tak zwany koktajl oxy. To coś, co znacząco wyróżnia ją spośród innych, podobnych diet o charakterze białkowym. Co to jest koktajl oxy? To prosty shake, sporządzony z kefiru, żurawin i otrąb pszennych, które hamują uczucie głodu i powstrzymują napady wilczego apetytu! Koktajl oxy oczyszcza organizm z toksyn, jest łatwy do wykonania, stosunkowo smaczny i poprawia pracę układu wydalniczego, obciążonego koniecznością pozbywania się białek.

Koktajl oxy spożywa się także w pierwszej fazie diety,w której jest głównym źródłem minimalnych, koniecznych do życia, ilości witamin, węglowodanów i tłuszczy, których nie pozyskamy z samego tylko mięsa.

Najlepsze tabletki na odchudzanie według zespołu maxisuplementy.pl:

ProduktOcenaZobacz opinie
African Mango9.6Zobacz!
Bioxyn9.1Zobacz!
Thermacuts8.9Zobacz!
Bioveliss Tabs8.7Zobacz!

Dieta oxy. Przykładowy jadłospis

W tym momencie, gdy przybliżyliśmy już najważniejsze założenia i zasady diety oxy, nadszedł czas na zaprezentowanie przykładowych jadłospisów. Trzeba zawsze pamiętać, że w diecie oxy układa się aż trzy jadłospisy, a nie jeden! Dla każdej fazy należy ułożyć osobna rozpiskę. Jak to zrobić? Cóż, najlepszym sposobem jest zrobienie tego samodzielnie w oparciu o gotowe instrukcje zawarte w sieci lub sięgnięcie po pomoc kogoś, kto ma wiedzę dietetyczną. Polecamy także inspirowanie się naszymi przykładowymi jadłospisami, które znajdziecie niżej.

Dieta oxy. Jadłospis faza 1

Proponowany przez nas przykładowy jadłospis pierwszej fazy diety oxy prezentuje się następująco:

  • Śniadanie: dwa jajka na twardo lub kawałek odtłuszczonego białego sera z dodatkiem szczypiorku i cebuli. W grę wchodzi tez jajecznica, jednak należy pamiętać, żeby smażyc ją bez oleju!
  • Drugie śniadanie: koktajl oxy albo makrela, tuńczyk albo szprotki w sosie własnym.
  • Obiad: duszona pierś z kurczaka, ewentualnie z dodatkiem pomidorów albo szpinaku. Alternatywnie proponujemy nóżki z kurczaka z brokułami albo kalafiorem. Polecamy też łososia pieczonego w folii aluminiowej z dodatkiem brukselki lub szpinaku.
  • Podwieczorek: koktajl oxy albo kawałek białego sera ze szczypiorkiem. Można sobie pozwolić na odrobinę dżemu.
  • Kolacja: pieczony w folii aluminiowej ,dorsz z dodatkiem kalafiorów, marchewek i pora.

Podczas każdego posiłku powinieneś przyjmować jakiś napój. Najlepsza jest woda mineralna, parzone zioła albo kawa bezkofeinowa. Nie pijemy oranżad, gazowanych napojów ani herbaty z cukrem!

Dieta oxy. Jadłospis faza 2

W drugiej fazie wprowadzamy do diety białko roślinne. Najlepszymi źródłami białka roślinnego są strączki: fasola, ciecierzyca, soczewica i inne tego typu produkty.

  • Śniadanie: hummus z ciecierzycy albo dwa jajka na twardo z dodatkiem pomidorów, albo kawałek odtłuszczonego sera białego z kiełkami soi, fasoli i brokuła.
  • Drugie śniadanie: koktajl oxy albo kilka plasterków chudej wędliny.
  • Obiad: kurczak ugotowany w na parze oraz sałatka z sałaty i soczewicy. Można także dodać pestki dyni albo ziarna słonecznika. Polecamy także zupę z soczewicy na bazie bulionu warzywnego oraz pieczone udka z kurczaka z ciecierzycą, pomidorami lub brokułami.
  • Podwieczorek: kotlety sojowe bądź koktajl oxy. Można też sporządzić własny koktajl z jogurtu greckiego i sezamu bądź z kefiru, sezamu i miodu.
  • Kolacja: tuńczyk w sosie własnym albo komosa ryżowa. Odpowiednia jest też grochówka, ugotowana oczywiście na bazie warzywnego bulionu.

Dieta oxy. Jadłospis faza 3

W trzeciej fazie wprowadzamy do diety węglowodany i tłuszcze.

  • Śniadanie: klasyczna owsianka z żurawiną.
  • Drugie śniadanie: koktajl z kefiru, mango, arbuza i melona. Do smaku polecamy dodac grejpfruta.
  • Obiad: pierś z kurczaka przyrządzona na parze, z brokułami i kalafiorem.
  • Podwieczorek: kanapki z pełnoziarnistego chleba, jajko, pomidor, szczypiorek.
  • Kolacja: zapa z awokado, miętą i sokiem z cytryny bądź limonki.

Opinie o diecie oxy: kto powinien z niej zrezygnować, a kto nie?

Jak każda dieta, także dieta oxy nie nadaje się dla każdego. Pamiętaj, że diety cud, idealne dla wszystkich, nie istnieją. Dieta oxy także nie jest taką dietą.

Z diety oxy powinny przede wszystkim zrezygnować osoby, które mają już za sobą solidne odchudzanie i łatwo nabierają masy. Prawidłowo stosowana dieta oxy przynosi bardzo dobre efekty, ale trzymana bez kontroli może powodować efekt jojo i to stosunkowo mocny. Dieta oxy jest też całkowicie zabroniona dla osób mających problemy z wątrobą i, zwłaszcza, nerkami.

Nadmiar białka może powodować nieodwracalne zmiany w nerkach, a w skrajnych przypadkach prowadzić do ich niewydolności. Z tego powodu nie wolno zbyt długo trwać w pierwszej fazie diety. Dieta oxy jest również niezalecana dla osób zmagających się z wrzodami żołądka, wrzodami dwunastnicy i chorobami jelit, na przykład choroba Leśniewskiego-Crohna. Odradzamy ja osobom, które nie tolerują laktozy.

Na zakończenie warto przypomnieć, że nie jest to dieta polecana kobietom w ciąży i karmiącym matkom.

Zalety i wady diety oxy

Czy dieta oxy działa? Jakie ma zalety i wady? Skoro powyżej wskazaliśmy sporo przeciwwskazań, to czy mimo wszystko warto się na nią zdecydować?

Ogromną zaletą diety oxy jest to, że prowadzi do bardzo szybkiego spadku masy ciała i to już na początku stosowania. Przynosi to duże korzyści psychologiczne. Z drugiej strony, każdy organizm reaguje inaczej i rzeczywista reakcja na dietę jest trudna do przewidzenia. Jeżeli po zakończeniu diety nie przyswoisz prawidłowych nawyków żywieniowych i powrócisz do starych schematów, wówczas ryzykujesz szybki powrót do starej wagi.

Ponadto, dieta oxy odtruwa i oczyszcza organizm, dlatego nawet jeśli po jej zakończeniu znów przytyjemy, to mimo wszystko odbywa się to po usunięciu z organizmu toksyn.

Karolina

Dr. Karolina J. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Uwielbia sport i aktywność fizyczną.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram